lučištník
Lučištník
-Lučištník není žádná specializace, nýbrž povolání od 1. úrovně.
Lučištníci bývají především elfové, kvůli jejich obratnosti a zacházení s lukem. Jinak ostatní rasy nejsou nijak omezeny.
Hlavní vlastnosti:
Obratnost: 14-19
obratnost:13-18
Životy: základ 8, pak 1k6 + 2 / po 9.úrovni +2
Zbraně a brnění- Lučištníci mohou používat všechny střelné či vrhací zbraně,
kromě těžké kuše. Poněvadž lučištníci nebojovali skoro nikdy na blízko a nejsou
zvyklí bojovat tváří v tvář, mohou používat střední zbraně. Lučišník nosí maximálně střední ochranné pomůcky.
Bonusy k útoku s lukem
Úroveň |
Bonus k SZ |
1. - 6. |
+1 |
7. - 15. |
+2 |
16. - 24. |
+3 |
25. - 36. |
+4 |
Vícenásobné útoky
Úroveň |
Popis |
2. - 5. |
3 útoky za 2 kola |
6. - 11. |
2 útoky za 1 kolo |
12. - 19. |
5 útoky za 2 kola |
20. - 28. |
3 útoky za 1 kolo |
29. - 36. |
7 útoky za 2 kola |
Tato tabulka platí pouze pro boj lukem.
Zkušenosti s lukem
Pokud Lučištník používá jeden luk více jak 4. úrovně má bonus k SZ +1.
Reflexy
Lučištníci dostavájí také bonus proti střelným projektilům (šípy, hvězdice apod.), protože jejich bystrost a reflexy jsou nevyzpytatelné. Mají tedy od 1. – 10. úrovně bonus +1 k OČ, od 11. a vyšší +2 proti projektilům. Lučištník má také od 6. úrovně bonus proti všem střelným pastem +1 (např. šipková past apod.).
Zrak
Lučištníci mají také velmi dobrý zrak, vidí asi o 30% dále než jeho rasa.
Léčení
Všichni lučištníci mají léčbu vlastních zranění (tzv. samoléčení). Mohou si vyléčit na rozdíl od válečníku pouze jeden život za úroveň, až do maxima 6 životů. Vyléčení 1 životu trvá asi 1 směnu.
Dostřel
Lučištníci díky schopnosti zacházet s luky dostavájí taky bonusy k dostřelu. Od 1. –11. úrovně mají o 10% větší dostřel, od 12. – 23. mají o 15% větší a od 24. – 36. o 20% větší. Delší dostřel už z luku nedostanou, protože by jim nejspíše nevydržela ani tětiva luku.
Šípy
Jedna nevýhoda zahrnuje velkou spotřebu šípů. Lučištníci střílejí s velkou razancí a proto se většinou stává, že šíp zlomí nebo taky vůbec nenajdou. Následující tabulka zahrnuje, jak to dopadá s šípem. Na procenta se hází normálně „procentovou“ (k%).
Procentová část |
Výsledek |
1% - 40% |
Normální, tak jako před tím. |
41% - 70% |
Zkřivená špička, -1 k ÚČ. |
71% - 90% |
Zlomený – nepoužitelný. |
91% - 100% |
Ztracený. |
Šíp může většinou být ztracený pouze, pokud s ním lučištník vystřelil ve
volné krajině a pokud nezasáhl cíl. Pakliže tomu tak není připadá procentová
část na to, že je šíp zlomený (to jsme si ale pomohli).
Lušištník si může vyrobit tyto šípy
Obyčejný šíp
Klasický šíp s kovanou špičku. K dostání jsou prakticky úplně všude.
Stříbrný šíp
Klasický šíp s kovanou stříbrnou špičkou. Hodí se zejména proti některým
nemrtvým. K dostání jsou skoro všude, jsou asi 10x dražší než normální šípy.
Šíp se zpětnými háčky
Je to klasický šíp s kovanou špičkou, až na to že na špičce jsou zpětné háčky.
Tyto háčky způsobují další zranění, dáají tedy +1 k útočnosti. K dostání nejsou
úplně všude, jen v trochu větších městech. Stojí asi 1zl za šíp.
Otrávený šíp
Normální šíp namočený do jedu. Zvyšuje tedy zranění o jed, což záleží na
použitém jedu.
Zápalné šípy
Klasický šíp obalený kusem tkaniny namočené do nějaké hořlaviny (olej,
petrolej, alkohol nebo také do smůly). Jeho výroba trvá asi 4 kola . Šíp
namočený do tekutiny vydrží asi 1-2 směny, pak hořlavina vysychá a ztrácí svoji
účinnost. Šíp namočený do smůly vydrží neomezeně dlouho a tedy je častěji
používán. Tyto šípy jsou velmi obíbené k zapalování palchet lodí, střech domů,
rozlitého oleje atd. Lze jimi však zaútočit stejně účinně i na samotného
nepřítele. Před vystřelením šípu musí dotyčný napřed šíp zapálit a pak teprve
vystřelit. Tento šíp může cíl zapálit asi tak na 80%. Oheň hoří 1-6 kol a po
dobu ubírá 1k6 +1 životů. Tyto šípy také mají o 10% menší dolet, kvůli
zvýšenému odporu vzduchu. Tyto šípy jsou k dosání jen ve větších městech a
často bývájí na každé lodi. Jejich standartní cena vzhledem k materiálu je
celkem velká, což činí asi 25 zlatých za 1 kus.